na czym polega subskrypcja

Niejedne większe czy mniejsze przedsiębiorstwo boryka się czasem z nieplanowaną przerwą w wytwarzaniu danych produktów. Często jej przyczyną są czynniki zewnętrzne, na które nie mamy dużego wpływu. Niemniej jednak, błędy mogą dotyczyć także nieprawidłowego przebiegu samego procesu planowania wytwarzania. Wówczas firma generuje jedynie straty. Przestój może być spowodowany także nadwyżką produkcyjną, która zalega w magazynie.

Jednym z ciekawszych rozwiązań, na którego wprowadzenie decyduje się coraz więcej firm, są modele subskrypcyjne, które pozwalają na wyeliminowanie problemu, chociażby nadprodukcji rzeczy. O korzyściach subskrybowania mówi się wiele, by jednak je zrozumieć, najpierw należy zadać sobie pytanie: na czym polega subskrypcja?

Często utożsamia się ją z abonamentem za towary czy usługi, który uiszcza się przez określony czas i w określonej wysokości. Choć jest to termin bardzo zbliżony, to jednak nie do końca odpowiada charakterowi subskrypcji…

Czym właściwie jest subskrypcja?

Nie bez przyczyny subskrypcja ma wiele wspólnego z abonamentem. Jej rdzeń stanowi bowiem umowa, którą zawieramy z danym dostawcą na określony czas. Płacąc ustaloną kwotę, zyskujemy dostęp do rzeczy, usług czy dodatkowych atrakcji. W odróżnieniu jednak od abonamentu — tylko od nas zależy, jak długo będziemy wynajmować dany produkty czy usługę. W każdej chwili możemy więc zakończyć subskrybowanie i nie ponieść z tego tytułu żadnych dodatkowych kosztów.

Rodzaje subskrypcji

Dziś subskrybować można właściwie wszystko i ten sposób nabywania rzeczy już dawno przekroczył progi streamingowych platform w Internecie. Kwiaty, samochody, komputery, książki, jedzenie, zabawki to tylko niektóre z towarów, jakie możemy z powodzeniem subskrybować. Sam podział subskrypcji jest prosty i dotyczy trzech, podstawowych sfer:

  • towarów,
  • usług,
  • e-commerce.

Mniejsze koszty, większe zyski

Subskrypcja daje możliwość wykorzystania w maksymalny sposób żywotności towarów. W ten sposób nie musimy martwić się, że nadwyżki będą zalegać w magazynach. Rzeczy są bowiem cały czas w obiegu i podlegają czasowemu „wypożyczeniu”. Mniejszym kosztem możemy więc osiągnąć większe zyski. Jeżeli dotąd redukcja kosztów w firmie produkcyjnej była nam czymś obcym, to modele subskrypcyjne pozwolą wyeliminować ten problem.

Korzyści dla subskrybentów

Cena to jeden z podstawowych wyznaczników, dla których tak wiele osób decyduje się na subskrybowanie danych rzeczy czy usług. To z kolei jest powiązane z drugim wyznacznikiem, mianowicie dostępnością. Coś, co kiedyś było niedostępne dla większości ludzi, dziś jest na wyciągnięcie ręki — niemal każdy może bowiem pozwolić sobie na subskrybowanie tego, co go interesuje, nie wydając przy tym kroci…

Podsumowanie

Subskrybowanie to wygodna i korzystna dla portfela forma nabywania rzeczy przez konsumentów. Sprzedawcą modele subskrypcyjne dają z kolei możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców i większa przewidywalność przychodów niż w przypadku sprzedaży w formie tradycyjnej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here